PEREGRİN GEZEGENLER

Astroloji öyle bir konu ki,bazen ucu bucağı yok gibi geliyor bana.Hergün başka birşey öğreniyorsunuz.Bu sanki en az bilenle en iyi bilen arasındaki farkı ortadan kaldırıyor.Geçmişten bu güne kadar gelen büyük Astrologların en iyilerinin bile bilmedikleri birşeyler var.Tıpkı tıp ilmi gibi.Hayat değiştikçe,geliştikçe onlar da gelişiyor.Zamana göre bir yetkinlik var sadece.Geçmişte olan 7 gezegen basit ve sade olarak bir görünüm arzediyordu.12 eve 7 gezegeni yerleştiriyor ve yorum yapılıyordu.Şimdi yeni bulunan gezegenler ve astroitler neredeyse bir çembere sığmayacaklar.

Eski astrologların kitapları yazıları her zaman için yenilere göre daha anlaşılır,daha içten gelmiştir bana.Lafı dolandırmadan anlatırlar.Bencillik göstermezler,içten ve samimidirler.Onlardan daha kolay öğrenirsiniz.Belki bu benim kitap seçme şeklim ancak bazı çeviri Astroloji kitaplarından anladığım bazen 1 sayfalık cümleyi geçmiyor.Ay düğümlerini anlatan bir kitap gözüme çarpmıştı.Okumak için aldım elime ancak bu kitap benim okumam için yazılmamıştı.. Eski yazarlar bana daha anlaşır geliyor.Onların kitaplarıyla daha iyi konuşabiliyorum.Soyut ve Roman tarzında yazılmış kitaplar zaten oldum olası beni çekmemiştir.Anlaşılmaz ya da lafı dolandıran kitaplar benim için Peregrin kitaplardır.

Aşağıdaki tablo da William Lilly nin Peregrin gezegenleri gösterdiği bir tablodur.Hangi gezegenler Peregrin özellik gösterirler diye bir kitap elime geçmediğinden,onların hangileri olduğunu bulamıyordum.Sonra nette arayıp William Lilly nin Peregrin gezegenleri saptadığı bu tabloyu buldum

”Yapacak isi gücü olmayıp sağda solda zaman harcayan insanlara halk tarafindan verilen ad.” Bu tanım ”Boş gezenin boş kalfası” deyiminin manasını açıklar. Astrolojik olarakta”Boş gezenin boş kalfası” Peregrin gezegenler için söylenmiştir. Güçsüz gezegenlerdir.Eğer boş gezen,yani yıldızın yöneticisi iyi durumdaysa ya da bu yıldızla uyumlu açıdaysa kalfanın yetenekleri artabilir.Zaten destekleyici açılar olumlu etkileri artırırlar.

 

Gelelim aşağıdaki tablo da ne nedire.’P’ harfi o gezegenin burcun tüm derecelerinde Peregrin olduğunu gösterir.Aynı şekilde sayıların arasında kalan gezegenler de peregrindir.Örnek olarak Merkür,Koç burcunun 0 ile 14 ve 21 ile 30 dereceleri arasında Peregrindir,sayılar da bunu gösterir.Yani bu dereceler arasındaki gezegen pek etkili değildir.
‘Ruler’ o gezegenin o burçta yönetici olduğunu,’Extalt’ise o gezegenin o burçta yükseldiğini gösterir.’DT’ Day Triplicity ,’NT’ Niğht Triplicity olarak gezegenin gece ve gündüz olarak aldığı asaletleri gösterir.
Görsel

